Asszertív kommunikáció coaching

Asszertív kommunikáció coaching

Szeretnél magabiztosabban kommunikálni a munkahelyeden és a magánéletben (asszertív kommunikáció)? Sokszor vagy ’stresszes’ amiatt, hogy úgy érzed a másik / a többi ember nem ért(ett) meg téged? Feszült leszel, szorongás fog el, ha prezentálnod kell mások előtt saját ötleteidet, meglátásaidat? Komoly kihívást jelent a rendszeres konfliktuskezelés, amit inkább úgy élsz meg, mint egy harc, és nem úgy, mint egy lehetőség a konstruktív igényegyeztetésre?  

Üzleti (business) coachként a legtöbb esetben azt tapasztalom, hogy nagyon sok ember jár a fenti ’cipőben’. Aki csak magában fortyog, nem fog valószínűleg változtatni tudni addigi szokásain, hiszen legtöbbször nem is halljuk önmagunkat: hogy mi miről tehetünk, mit csinálhatnánk, mondhatnánk másként ahhoz, hogy ne ugyanaz legyen a végkifejlete a ’nehéz’ beszélgetéseknek.  Ebben tudok én, mint kommunikációs coach segíteni.

A kommunikációs készségeid befolyásolhatják magánéleted, párkapcsolatod minőségét, munkahelyeden lévő kapcsolataidat, előmeneteledet (promóció), a konfliktusok gyakoriságát és kimenetelét, az önbizalmat, önbecsülést, az általad megélt stressz mértékét, a boldogság érzését; de hatással vannak arra is, hogy mennyire könnyen építesz ki új kapcsolatokat, vagy vonzod be a megfelelő partnert párkapcsolatként; illetve azt is, hogy hogyan látnak téged akkor, amikor mások előtt prezentálsz valami fontos témáról.

Az alábbi – jobb oldalon olvasható – témaköröket érintheti a nem megfelelő kommunikáció. Ha magadra ismersz valahol, akkor hívj fel bátran, mert néhány coaching alkalom alatt ezeket nagyon szépen rendbe lehet rakni, személyre szabott módon, 1:1 alapon, példákkal. Miért fontos ez? Mert ha nincs benned kommunikáció miatti feszültség, akkor sokkal kiegyensúlyozottabb, boldogabb, elégedettebb, fókuszált lehetsz, ami segít hamarabb és hatékonyabban elérni céljaidat.

Ha mindezt angolul szeretnéd, abban is tudok segíteni – anyanyelvi szinten beszélek angolul.

Tel: 06 30 251 1576

Önbecsülés (és annak növelése):

  • Hogyan és kinek mesélek magamról, ami által pozitív visszajelzéseket kaphatok?
  • Zárkózottság: ha nem mondok semmit, akkor nem érhet baj. Így viszont senki sem tudja, hogy mit gondolok. Hogyan változtassak?
  • Miért kap promóciót X kolléga, és nem én?

Magabiztosság (megszerzése – Aldiban nem kapható):

  • Annyira irigylem X-et, nekem meg ez a téma nem megy. Hol a hiány, nem értem…?
  • Annyi mindent tudok, de ha megszólalok, akkor mindenki okoskodásnak véli. Ha meg nem mondok semmit, akkor olyan, mintha nem is léteznék.Hol itt az arany-középút?
  • Régen úgy éreztem, hogy magabiztos vagyok, mostanság meg mintha elillant volna ez az érzésem. Nem merek megszólalni bizonyos helyzetekben.

Boldogság, elégedettség (‘miért ne lehetnék az is?’ alapon):

  • Vajon hogyan lehetne másokkal tudatni, hogy mi bennem a klassz, miben vagyok én a legjobb? …és azt kérni, hogy ezen témákban kérjék az én segítségemet?
  • Ki kérdezte utoljára (és kinek mondtam el én utoljára), hogy mi tesz engem boldoggá a munkahelyemen, szakmailag? Mikor érzem én azt, hogy elégedett vagyok?

Problémamegoldás:

  • Emberekkel foglalkozom, de nem arra szerződtem, hogy egész nap az ő problémáikat hallgassam és oldjam meg. Mit tegyek?
  • Hogyan lehetek magabiztosabb társa másoknak: mit kell ahhoz másként mondanom, csinálnom velük kapcsolatban?
  • Stresszt okoz vagy örömöt a problémák megoldása számomra?

Stressz (és annak csökkentése, másként történő megélése):

  • A másokkal történő interakciók okozta stressz
  • Mit kell másként írnom és mondanom egy munkahelyi környezetben, hogy hamarabb célba érjek?
  • Miért nem jövök ki ’sohasem’ a főnökömmel, kollégámmal, beosztottammal?
  • Miért van az, hogy a munkahelyi stresszt hazaviszem?
  • Bizonyos témáktól pánik reakcióm vannak. Mi lehet emögött?

Szorongás (és annan csökkentése):

  • Vajon hogyan tudom megfelelően elmondani azt, ami nekem fontos (asszertív kommunikáció)?
  • Mit kell ahhoz tennem, hogy mások szívesen nyíljanak meg nekem (értő figyelem)?
  • Hogyan érjem el, hogy ne ’átgyalogoljanak’ rajtam az agresszívabb emberek, a főnököm, a csapatom, a kollégáim – vagy a párom, hanem meghallják saját igényeimet (szintén asszertív kommunikáció)?