Ha van egy vállalkozásod, de mégsem megy a szekér úgy, ahogy szeretnéd, akkor érdemes átgondolnod néhány alapvető marketing eszközt, amivel élhetnél. A marketing sokat változott az elmúlt években, döntően a digitális irányba, valamint sokkal könnyebb lett a kis- és középvállalkozások vezetőinek, szabadúszóknak is élni a digitális technológia és közösségi média adta – ingyenes vagy alacsony költségű -lehetőségekkel. Alant egy pár pont, amire érdemes gondolnod.
Van-e saját honlapod?
- Tudod-e rendszeresen frissíteni (vagy egy informatikus kell hozzá)? WordPress?
- Világos-e az elrendezése (ergonómia és navigáció), egyértelmű-e, hogy kinek szól (célcsoport és szövegírás)?
- Blogolsz-e: saját írások + a piaci trendek megosztása?
- Tudod-e mi érdekli a célcsoportodat? Tartalom marketing
- Élsz-e az email marketing és hírlevél adta lehetőségekkel, ha tudsz miről írni rendszeresen az ügyfeleidnek / érdeklődőknek? Van-e auto-responder telepítve, hogy ne neked kelljen értékes infókat küldeni manuálisan egy-egy feliratkozónak?
- Küldesz-e bármilyen hasznos eBookot, piaci trendet leírva, stb. ügyfeleidnek, amikor feliratkoznak hírleveledre?
- Megnézted-e, hogy a vállalkozásod profiljának milyen témái lehetnek?
- Mit csinálnak a te profiloddal a hasonló vállalkozások külföldön?
- Van-e személyes, ‘beszédes’ profiloldalad, ami jól leírja, hogy mivel foglalkozol és miért téged válasszanak? Milyen eredményeket értél el munkáid során, amire büszke vagy?
- Van-e céges LinkedIn honlap oldalad? Keresőoptimalizáláshoz hasznos lehet!
- Szoktál-e eDM leveleket küldeni leendő ügyfeleidnek?
- Bővíted-e rendszeresen LinkedIn kapcsolataid számát?
- Van-e a profiloldalad alatt menedzselt oldalad, amit lehet ‘like’-olni? Frissíted azt rendszeresen tartalommal?
Események
- Kapcsolódsz-e/kihasználnod-e megfelőlen ügyfeleidet, amikor dolgozol nekik és ennek révén az ő kapcsolataiknak is bemutatkozhatnál?
Kihagytam valamit, ami szerinted hasznos lenne? Írd meg kommentben, érdekel a véleményed!