Üzleti stratégia kisvállalkozásoknak

A marketing stratégia, mint az üzleti modell meghatározó eleme

Sokan, sokféle módon gondolnak a marketing stratégiára. Mi a marketing stratégia tervezését integráljuk az Üzleti Modell vászon újfajta eszköztárával, ami a világon egyre több helyen kerül bevetésre, mert alapjaiban segít meglátni és megfogalmazni, hogy ki a célcsoportunk (vagy célcsoportjaink) és milyen hozzáadott értékét kínálunk nekik tevékenységeinken keresztül.

Nagyvállalatok,  kis- és középvállalatok, start-up vállalkozások számára egyaránt hatékonyan használható a módszer, ha nem teljesen világos, hogy a szervezet tudása, erőforrásai és tevékenysége miként fog hozzáadott értékként ‘lecsapódni’ az ügyfelek körében – ilyen módon fenntarthatóvá téve a vállalkozást.

Ha úgy érzed, hogy jó lenne nem csak egy új marketing stratégia, de egy újragondolása is a szervezet stratégiájának; ha szükséges lenne újradefininálni és meglátni, hogy miként keletkezik érték vállalkozásodnál és milyen értéket kínálsz ügyfeleid számára, akkor érdemes ezt a módszert kipróbálni a vezetők és a szervezetben fontos szerepet betöltő kollégák részvételével.  Erre kínálunk ú.n. üzleti modell innovációs workshopokat.

Próbáld ki saját vállalkozásodnál a világszerte hatalmas sikerrel alkalmazott Üzleti Modell vászon módszerét! Az eredeti Business Model Innovation módszert kidolgozó Strategyzer csapata által kiképzett üzleti modell innovációs tréner, coach és tanácsadó vagyok. Megbízóim helyzetéhez és igényéhez alkalmazkodva facilitálom az üzleti modell innovációs workshopot, és teszek fel fontos kérdéseket az új modell meghatározásával kapcsolatban (…és persze a válaszokat is proaktívan és kreatívan segítem ‘előhívni’).

Ha csak ‘ömlik ki a pénz’ és nem látni a reményt a bevételekre és a ‘piac fellendülésére’; ha jól jönne egy külsős szem, amelyik látja a teljes modellt, a marketinget és az embereket a modellben, akkor érdemes üzleti modell Workshopot tartani, ahol együtt jövünk rá a szervezetet akadályozó műküdésre a 9 építőkocka segítségével.

Miért érdemes egy üzleti modell workshopot szervezni?

  • A vállalkozással kapcsolatos eddig kimondatlan alapvetések felszínre kerülnek és megerősíthetőek vagy megcáfolhatóak;
  • A csapat összes tagjának ötletei megbeszélhetőek kockázatmentesen;
  • A jelenlegi működés hibái kibuknak és egy alternatív, jobb szervezeti működés hozható létre;
  • Új célpiacra kíván belépni, vagy új célcsoportot szeretne megszólítani a szervezet, de még nincs konkrét kiforrott terv;
  •  A jelenlegi működés fenntarthatatlanná vált (vagy szimplán nem elég hatékony) és változtatásra van szükség.

Mit tartalmaz a marketing stratégia és üzleti modell vászon workshop csomag?

  • A szervezet tevékenységének teljes áttekintése üzleti modell szempontból (kik a jelenlegi ügyfelek; mi a szervezet tevékenysége; hogyan látja magát a szervezet belülről; milyen a részlegek közötti kapcsolat, kommunikáció; milyen a vállalkozás pozícionálása a saját piacán; milyen marketing tevékenység történt eddig; melyek a legnagyobb kihívások?)
  • A szervezet részlegeinek képviselői (vezetők és alkalmazottak lehetőség szerint) bevonásával a 9 építőkocka (ld. fenti ábra) részletes átbeszélése és új alapokra helyezése. Ötletek összeszedése + élő stratégia tervezés + coaching + piacralépési lehetőségek megvitatása; szinte azonnal használható, megújult/finomított stratégia, amely közérthetően és konkrét lépésekre bontja a sikerhez szükséges lépéseket.
  • A workshop részeként egy összegző dokumentum elkészítése, specifikus lépésekkel és lehetőségekkel részletezve.  Az üzleti modell csomagon túlmenően, folytatásként további együttműködésre is lehetőség van team-coaching, online marketing és kommunikációs tréning formájában (ld. lent a kiegészítő csomagokat).

Az Üzleti Modell Workshopot Frank Benedek vezeti, aki MBA képzést és Business Model Innovation nemzetközi tanfolyamot végzett tréner, tanácsadó és coach szakképesítéssel rendelkező szakember.

A marketing stratégia és üzleti modell vászon workshop csomag ára 199,000 Ft /nap (áfamentesen).