Célcsoport workshop coachoknak és segítő-foglalkozású szakembereknek

Mit jelent, hogy ‘értékkínálat’?

Az angol Value Proposition Design szavakat magyarra ‘értékkínálat’-ként szokták fordítani, ami sajnos nem feltétlenül könnyen érthető. A lényege azonban az, hogy egy konkrét célcsoport számára alakítunk ki valamilyen szolgáltatást vagy terméket, ami számukra értékes, amiért fizetni hajlandóak. Valamit ami, számukra releváns, fontos és jelenleg nincs kiszolgálva.

Célcsoport: miért olyan fontos, hogy világos legyen, coachként ki(k)nek tudsz segíteni?

Az elmúlt 8+ évben a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) által is elismert, akkreditált coachként segítettem számtalan ügyfélnek. Ezt az időszakot azonban megelőzte egy másik jónéhány év, ahol pályámat kezdtem: a reklámügynökségek marketinges világa, ahol több tucat márkát, szolgáltatást és terméket segítettem abban, hogy elérje saját célcsoportját. Volt, amelyiknek ez egész hatékonyan ‘ment’, de láttam számos olyan terméket és szolgáltatást, ahol nem ment minden, mint a karikacsapás bizonyos okok miatt. A legtöbb cég saját piacát demográfiai alapon határozza meg (a vágyott célcsoport életkora, lakóhelye, neme, családi státusza, stb.), ami egy ideig működik is, azonban jóval kevésbé hatékony, mint az, amikor ránézünk az adott emberek helyzetére és körülményeire, amelyben élnek, és aztán megpróbáljuk ebből fakadóan az igényeiket azonosítani, amelyekhez megoldást keresnek. Itt jön a képbe az értékkínálat, mint fogalom.

Az értékkínálat megtervezésével képessé válunk arra, hogy belehelyezkedjünk célcsoportunk életébe és jobban megértsük vágyaikat, problémáikat, elvégzendő feladataikat. Coaching szolgáltatások esetén lehet ilyen például az, hogy valaki több önbizalmat szeretne, vagy magabiztosabban akar mások előtt szerepelni, vagy esetleg hamarabb elnyerni mások bizalmát egy értékesítési folyamat során. Itt jösz Te, mint coach, és szolgáltatásaid (a coaching) képbe: ügyfeleid idejéért, pénzéért és figyelméért versenyzel coaching, mentoring vagy tanácsadói szolgáltatásoddal (esetleg egy számukra kifejlesztett termékeddel). Potenciális ügyfeleid számára rengeteg versenytársad van, akik nem is feltétlenül ‘a többi coach’: pl. self-help (önsegítő) könyvek, online tréningek, terápia, mentoring, stb lehet. Adott tehát a kérdés: miként leszel számukra Te releváns?

Mit fogunk csinálni az Értékkínálat tervezése során konzultáció és coaching segítségével?

Egy olyan, teljesen személyre szabott ‘csomagot’ kínálok a velem dolgozó coachoknak, amelynek eredménye, hogy kidolgozzuk az általad kitalált célcsoport számára azt az értékkínálatot, amelyre ők vágynak: tisztában leszel az elvégzendő feladataikkal, az elvárt és vágyott előnyökkel, és az általuk definiált, elkerülendő problémákkal, melyekre Te coachként tudsz reagálni úgy, hogy pont azzal a témakörrel foglalkozol, ami Nekik fontos. Az én hozzáadott értékem ebben a folyamatban az, hogy végig veled gondolkodom, és egyszerre vagyok tanácsadód, mentorod, gondolkodópartnered és coachod.

Miért dolgozz velem?

A módszert és ezt a fajta gondolkodást Alexander Osterwalder-nél tanultam, aki a nagysikerű Value Proposition Design és Business Model Generation könyveket írta. Nyilván saját gondolkodásom is közel áll ehhez a szemlélethez, ami miatt könnyen és hatékonyan tudom mindezt átadni ügyfeleimnek is.

Több mint 100 cégtulajdonossal, tanácsadóval, segítő foglalkozású szakemberrel és coach-csal dolgoztam együtt a legkülönbözőbb iparágakban és szegmensekben, akik így összességében egy nagyon széles célcsport ‘palettát’ tártak elém.

A Nemzetközi Coach Szövetség, az ICF által akkreditált ACC (Associate Certified Coach) coach vagyok, és jelenleg PCC (Professional Certified Coach) akkreditációs folyamatomban vagyok, több mint 500 órányi egyéni és team coachinggal magam mögött. Rengetek coachnak segítettem saját profiluk kialakításában vagy finomhangolásában. Összességében 20 év tanácsadói tapasztalatom van a legkülönbözőbb iparágakban és szegmensekben. Coaching munkám során pedig coacholtam vezetőket, vállalkozókat és multinacionális szervezetek csapatvezetőit egyéni és team coachingban is.

Rólam mondták

Benedekkel töltött időm felbecsülhetetlenül értékes volt számomra. Életemben és munkámban egyaránt egy úton voltam rajta 2020-ban, és jóval több kérdésem volt, mint válaszom. Bár úgy gondoltam, hogy elég tudatos vagyok ahhoz, hogy lássam a saját problémáimat, és hogy mit kell velük kapcsolatban megoldanom, Benedek segített igazán abban, hogy számtalan ’aha’ élményem legyen, újfajta tudatosságom és megoldásaim, amelyek számomra komfortosak és izgalmasak voltak egyszerre. Minden ülésre jöttem valamivel, amit ’meg kellett oldanom’, és ő az értő figyelmével, illetve rávilágításával, hogy mi lenne számomra a legfontosabb adott témán belül, mindig megadta számomra azt a pluszt, amivel eredményesnek érezhettem az adott ülést, és életem folyamatosan pozitív irányba mozdult el ezek révén. Mostanra világos számomra, hogy mi az, ami igazán fontos az életemben ill. vállalkozásomban. Így munkám és magánéletem is új értelmet nyert, és tudom, miként tudnék másoknak coachként segíteni. Benedek nagyszerűen tudja, hogy miként kell másokat arra ösztönözni, hogy egyre mélyebbről tudjanak valódi önismeretet nyerni és saját szándékunkat az életünkkel kapcsolatban megismerni. Minden ülésünk végén azt éreztem, hogy meghallgatnak, megértenek és sikeres vagyok. – Paula Haubrich, CPC Coach, Lead Your Way Coaching Inc.

Benedekkel való közös munkám során sikerült tisztán felismernem, hogy mi miatt nem érem el a céljaimat. Ennél is fontosabb viszont hogy a belső akadályaim addresszálása lehetővé tette, hogy sokkal mélyebben megértsem magamat és viselkedési mintázataimat.

Coachként Benedeknek van egy jó értelemben vett megkínáló, hívogató stílusa, és miközben türelmes és empatikus, képes jó ritmusban menni az ügyfele mellett. Biztonságban éreztem magamat, hogy gondolataim és érzéseim mélyére menjek, és közben érezzem azt, hogy valaki mindig tudatosítja a tanulásaimat is.

A célcsoportom kialakítása során Benedek coaching módszerekkel is segített abban, hogy értékkínálatomat megtervezzem, és mutatta, hogy mit lenne hasznos tennem, és mit érdemes elkerülnöm; közben ráláttam arra is, hogy mi az, ami nekem személyesen beválik majd.

Csupán három ülés alatt nem csak hatalmas lépteket tettem meg, amiket hónapok óta halasztgattam, de olyan mentális tisztánlátást és önbizalom növelést is tapasztaltam, amivel régi álmaimat tudtam cselekvéssé változtatni és elindulni saját utamon. Teodora I,, Coach

 

 

“How you talk about your job and yourself is very inspiring, because you’re always to the point and clearly articulate what you think is important.” – Moni

“You always add very useful examples to your topics, which you describe elaborately.  I learn a lot from you and thankful that there is a person like you in my circles.” – Dora

“I would like to learn to be as objective as you are, and see things the way you see them.  Thank you for showing me the solution through coaching to one of my problems.” – Judy

“I like to listen to your reasoning and thoughts on a particular subject, because you always shed new light on issues.” – Julie

“I was stuck in a static position for a long time and knew I should already have something on the ‘table’, but didn’t dare to decide on things which were only starting to be articulated inside me.  I didn’t know how to proceed and progress, and whether I was heading in the right direction at all. During the Business Model You training Benedek held, I learned a lot about myself in a new way, and could understand the way to the ‘dream job’ finally.  Also, when we put down the basics to paper, my coach (Benedek) showed me several practical things to do to progress – such as my new LinkedIn profile, how to do my CV in an attractive way, etc., which all brought me closer to my goal.  I met a very direct, empathetic, yet highly rational person.  I thoroughly enjoyed working with Benedek.” – Dori

Benedek worked with me in the elaboration of a Business Plan to introduce TropicOiL’s products in Europe. Ben’s experience and knowledge of the European market, his ability to see the big picture and his marketing and strategy skills were decisive in the shaping of a (Winner) Business plan that was chosen by the University of Oxford to represent it at the Moot Corp Business plan competition in Austin (Texas). I am very happy to recommend Ben as I consider him to be a very pro-active, passionate/committed and result’s oriented team player. I hope I will work with him again in the future.– Jose Andres Diaz, Director at IC Fundacion

I have known Ben through my MBA class, and his knowledge of marketing, attention to detail, marketing communication skills and his unique ability to look at things differently, would make him a asset to anyone thinking of taking him on in the advertising space. I wholeheartedly recommend him as a good fit for and advertising agency. – William De Laszlo,Managing Partner at Agathos

Benedek, as I know him, belongs to a rare kind of advertising professionals: he knows how to handle creative personnel, when to take things easy, and when to act harsh. also, he never had problems trasmitting the clients expectations and visions to us.
clients, as i recall, have always liked him, i guess that has something to do with his thorough way to handle things, and his ability to handle difficult and stressful situations with a cool head. – Balázs Pőcze, Founder and Creative Director, MITO Agency

Technikai részletek

  • 3 x 3 óra közös munka, amikor feltárjuk és részleteiben megbeszéljük célcsoportod minden apró részletét 
  • előmunka, házifeladat, utógondozás is benne van a csomagban
  • Zoom vagy Skype találkák kommunikációs csatornaként
  • 120,000 Ft + Áfa díjazás (amelyet nagyjából az első két ügyfeled coaching díjából megkeresel, így hamar visszajön)

A velem való munkafolyamat három egyszerű lépésben foglalható össze:

1) Kiindulópont 

A legtöbb coach és segítő foglalkozású szakember nagyon általánosan gondolkodik arról, hogy kivel szeretnének ügyfélként dolgozni.

‘Szeretnék karrier coachként segíteni…vagy azokkal foglalkozni, akik jobb munka-magánélet egyensúlyt szeretnének találni…esetleg stresszes helyzetben vannak…stb.’

A fenti célok ugyan jól hangzanak, mégis ‘üres’ nagy igazságok, amivel nehéz mit kezdeni, ha coachként piacot szeretnénk építeni magunknak. ‘Hogy érted, hogy ‘üres’?’ – kérdezheted most magadban. Nos, nehezen tudnék belekötni a fenti példa-célcsoportokba, mert rengeteg ember küzdd ezekkel (is), persze. Egységes, homogén célcsoportként azonban nem léteznek. Helyette ezen ‘nagy csoporton’ belül tudunk azonosítani több tucat (több száz?) kisebb ügyfélcsoportot, amelyek egyenként önálló igény-szettekkel bírnak, csak győzzük őket azonosítani: nagyon is jól körülírható, elvégzendő feladatok, elvárt örömök és elkerülendő problémáik, kellemetlen helyzeteik vannak saját életükben. Ezek azonosítása után pedig sokkal fókuszáltabban tudsz Te, mint coach segíteni nekik. 

2) Változás a gondolkodásban: kik azok, akiknek segíthetnél?

A közös munkánk során fogom látni, hogy hogyan gondolkodsz, és fogok szólni, hogy milyen részletekre érdemes odafigyelned, amikor célcsoportod szemszögéből gondolkodsz. Fontos, hogy legyen valami téma, amihez személyesen tudsz viszonyulni. Ha ez nincs meg, coaching ajánlatod potenciális ügyfeleid számára ‘hideg’, érzés nélküli gondolatok lesznek, amihez nem tud majd senki sem igazán kapcsolódni – hiszen Te sem érzed igazán a magadénak, inkább csak bekínálod, ’hátha-alapon’. Mi az, amiben hitelesen és őszintén tudsz megnyilvánulni, mint téma? Ezt hamar megérzik az emberek, ha ilyet kínálsz, és rögtön érződik, hogy Te ennek a specialistája vagy, és nem egy generalista coach, aki ‘bárkit és bármit megcoachol’, mert pénzt akar vele keresni. A specialistának van valami személyes kötődése a témához. Légy specialista!    

Ha elkezdesz külön-külön célcsoportokban gondolkodni, használva az értékkínálat gondolkodást, akkor sokkal hatékonyabban fogsz tudni bevonzani új ügyfeleket, mert magukra ismernek, és benned pedig felismerik azt az embert, aki megoldja problémájukat. Te pedig a munkádat is nagyobb szenvedéllyel és örömmel végzed így.

3) Rés-szegmensek és igényeik azonosítása

Amint sikerült beazonosítanunk jól körbehatárolható célcsoportokat, amelyek bőséges coaching bevételt generálhatnak számodra, úgy ezek igényei is könnyedén láthatóvá válnak, és könnyebb lesz őket kiszolgálnod. Kétségkívül ez a legizgalmasabb része a közös munkánknak, és olyan eredménye van, ami alapján végre azt érezheted, hogy ‘megvan’ az, akivel dolgozni szeretnél. Izgi, ugye?

…ja, és olyan weboldalad lesz, ami tele van valós ügyfél-életérzésekkel, ami alapján fel fognak hívni.