Középiskolásoknak: felvételi mentoring külföldi egyetemi továbbtanuláshoz

Továbbtanulás külföldön: felkészítés külföldi egyetemekre, alapképzésre (Bachelors)

Szeretnél középiskolai tanulmányaid befejezése után külföldön egyetemre járni…

…de még magad sem tudod, hogy milyen munkakörök érdekelnének az alapképzés után…és így még nehezebb gondolkodni azon, hogy mi lenne számodra a megfelelő egyetemi program területe és neve, ami az alapképzést jelentené;

…és a szándék megvan benned és a szüleidben, de túl bonyolultnak tűnik átlátni, hogy mi is kell valójában a sikeres felvételi teljesítéséhez, és mi a ’sorrend’ ezen az úton, főleg ha több külföldi egyetemi képzés is érdekel?

Ha a fentiek alapján magadra ismertél (vagy szülőként gyerekedre) és szeretnéd külföldön megkezdeni egyetemi tanulmányaidat, akkor az alábbi módon tudok segíteni.

 

továbbtanulás külföldön

Továbbtanulás külföldön: Mit csinálunk a mentoring folyamat során?

I.

  • Ha van már érdeklődési területed, amiben komolyan gondolkozol, mint egyetemi tanulmányi terület, akkor segítek megmutatni, hogy milyen lehetséges munkakörök jöhetnek abból ’ki’. Azt is megbeszéljük, hogy milyen a számodra jó tanulási stratégia, ami céljaidat szolgálja, de nem korlátozza azokat.
  • Ha most, a 12. osztály elején sincs még kialakult képed arról, hogy merre tovább, az is rendben van! Ilyenkor azzal kezdjük a mentoring folyamatot, hogy beszélgetünk arról, hogy mi az, ami érdekel téged, amiről eddig hallottál? És mik azok, amikről ha beszélgetünk, akkor érdekessé válik számodra…főleg ha segítek hozzákapcsolni a munkaköröket, amiket ezen tanulmányi területek lehetővé tesznek?! Nem csak orvosok és ügyvédek vannak a világon… 🙂

II.

  • Amint megvannak az érdekes témakörök, keresünk hozzá megfelelő képzéseket a számodra szimpatikus országokban, az általad beszélt nyelv(ek)et figyelembe véve.
  • Hétről hétre kapsz feladatokat, amelyek révén egyre többet fogsz tudni az adott képzésről és tanulmányi területről, amely így segíthet leszűkíteni és aztán döntést hozni, hogy hova szeretnél menni továbbtanulni.

III.

  • Amint megvan ez a szűkített lista, hogy milyen terület, milyen országban és milyen egyetemeken jön szóba számodra, elkezdünk az egyetemi jelentkezési folyamaton dolgozni…
  • …melynek végeredménye, hogy az általad választott egyetemekre magabiztosan jelentkezel, ők pedig (a kritériumaik teljesítése esetén) felvesznek.

Mi az, amit én mentorként és coachként vállalok?

  • Segítek gondolkodni a Téged érdeklő területekkel kapcsolatban. Nem erőltetek rád egyetlen területet sem, hiszen célom az, hogy a Te gondolkodásod segítsen Neked eljutni oda és felfedezni azt a területet, ami Téged érdekel. Így leszel motivált 3 (alapképzés) vagy 3+2 (alapképzés és mesterképzés) éven keresztül.
  • Segítek az adott egyetemi tanulmányi területeket megismerve, kiválasztani azokat az egyetemeket, amik valóban jó hírnevűek és jó minőségű képzést kínálnak az általad választott témakörben…figyelembe véve a tandíjakat is.
  • Végigviszlek a jelentkezési folyamatokon: számos helyen kérnek az alap adatokon túl motivációs szövegeket, és azt, hogy mondd el, hogy adott terület miért, miként érdekel? Mi az, amit tudsz róla már most? Miért érzed neked valónak adott egyetem adott programját? Elég sok lépést és határidőt kell pontosan betartani, dokumentumokat letölteni, feltölteni, az egyetem tanulmányi osztályával kapcsolatba lépni, rákérdezni esetenként speciális helyzeteddel kapcsolatban az elvárásokra, stb. Így erre oda kell figyelni.

Mi az, amit Neked, diákként kell vállalnod és csinálnod?

  • Ezt neked kell akarni, helyetted sem a szüleid, sem én nem tudunk jelentkezni és helytállni. Ha érzed magadban az elszántságot, a motivációt, és ambicionálod, hogy külföldön tölts legalább 3, esetleg több évet, akkor ez Neked való.
  • Nyelvvizsga:
    • ha olyan képzésben gondolkodsz, ami angol nyelven történik (és ilyenből egyre több van az angol anyanyelvű országok egyetemein túl is), akkor nyelvvizsgáznod kell. IELTS a legnépszerűbb, de mellette számos egyéb típus is elismert és itthonról teljesíthető.
    • Ha egy másik idegennyelven beszélsz már, és gondolkodsz ezen nyelvű képzésekről egyetemi programként, akkor természetesen ezt is választhatod, de a nyelvvizsga itt is kötelező tartozéka a jelentkezésnek.
  • Önállóság a folyamat során: a középiskola utolsó éve nem könnyű, de némi előre-tervezéssel és jó szervezettséggel minden feladat ellátható. Az érettségi és nyelvvizsga követelményeken kívül kell, hogy legyen időd arra is, hogy a hétről hétre megbeszélt dolgok kapcsán utánanézz, olvass és kutass témákkal, egyetemekkel, képzésekkel kapcsolatban.
  • A jelentkezési folyamatban lépésről lépésre foglak segíteni, mégis az egésznek az összefogása Nálad kell, hogy landoljon. Képzésenként és egyetemenként van 5-6-8 dolog, amire figyelni kell, meg kell szerezned, ki kell kérned, dokumentálnod kell, fordítani, utánajárni, stb. Minél korábban elsajátítod ezt a fajta önmenedzselést, annál sikeresebb leszel felnőttként.

Mikor érdemes a felkészülési folyamatot elkezdeni?

  • Az európai egyetemek általában a végzős középiskolai év első féléve végén – január közepétől – egészen április végéig várják a diákok jelentkezését (egyetemtől függően). Ennek megfelelően a közös felkészülést és nyelvvizsgázást érdemes a végzős éved szeptemberében elkezdeni és január/februárig bezáróan tudunk eljutni oda, hogy sikeresen jelentkezz adott képzésekre, rendszeres találkozókkal.

Mi a várható eredmény?

  • Ugyan számos befolyásoló tényezője van annak, hogy kit vesznek fel egy-egy külföldi egyetemi képzésre, a jó hír az, hogy ha reálisan gondolkodsz saját képességeid, érdeklődési területeid és a kritériumok megugrásával kapcsolatban, akkor nagy eséllyel felvesznek. Garancia nincs, tapasztalat viszont van: számos diáknak segítettem bejutni már különböző európai egyetemre.

Miért lehetek én jó számodra, mint mentor?

  • 9 éve foglalkozom coaching-gal, mely során több száz embernek segítettem egy-egy kihívásban segíteni, megoldást találni, önismeretét mélyíteni.
  • Közel 4 évet éltem én magam is általános iskolás és középiskolás diákként Amerikában, egy évet töltöttem Ausztriában főiskolásként, és aztán MBA képzésen vettem részt Oxfordban, majd éltem Londonban 2 éven keresztül.
  • Az angolt anyanyelvi szinten beszélem, és jól kiismerem magam az egyetemek világában, ill. hatékonyan tudok segíteni látni, hogy egy-egy képzési terület milyen munkaköröket vonz később reálisan egy-egy ember számára.
  • Továbbtanulás külföldön: képes vagyok a komplex folyamatokat is pragmatikusan és módszeresen kézzelfogható lépésekre lebontani, mely segíti a diákok számára ezt az egész folyamatot nem csak érthetővé, de élvezetessé is tenni.
továbbtanulás külföldön
továbbtanulás külföldön
továbbtanulás külföldön